Tema veckan är igång



Ny vecka igen. Denna vecka har vi tema vecka i skolan, så inga vanliga lektioner, vilket är ganska så skönt. Idag har vi haft handikapps idrott så att vi får en inblick hur det är att vara handikappad. Sitta i rullstol och spela innebandy, spela vollyboll på rumpan så man får en inblick för de som inte har några ben. Vi fick även ha på oss skidglasögon som var tejpade med silvertejp så man inte såg något, och man skulle alltså testa på att vara blind. Och använda hörslen istället, det var inte heller lätt kan jag säga. Folk som är handikapp är fantastiska som klarar allt detta, och jag menar det verkligen!

Vi har även haft snack om flyktingsläger och droger osv. Och det är i princip detta vi ska hålla på med hela veckan, folk från andra länder, droger/alkohol och handikapp. Så man får en inblick i allt detta, vilket jag tycker är rätt bra ändå förutom alkoholen och det, eftersom det kör man med varenda år känns det om och det är alltid samma visa om och om igen.

Ikväll har jag stått i godisfabriken och packat godis, måste säga att det blir bara tråkigare och tråkigare. Men tur som är så är det inte många gånger kvar, härligt! Imon blir det en liten sovmorgon eftersom vi 9or drar och kollar på gymnasium i eksjö.. weeeho! Nä nu ska jag nog nana, så jag orkar med mitt liv, eller iaf morgondagen. ehe Godnatt! :)

Förövrigt vill jag ha snö här igen!


Kommentarer
Postat av: NATALIE

Skönt att ha annat än vanliga lektioner! :)

2009-11-10 @ 19:01:30
URL: http://naataali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0